Thursday, March 16, 2017

Virginia Shea 10 käsku

Virginia Shea on oma raamatus "Netiquette" toonud välja 10 võrgusuhtluse nö käsku.
Räägin veidi pikemalt ühest neist, ehk siis käsust jagada oma teadmisi.

Google on iga infootsija parim sõber, kuid tihtipeale jääb spetsiifilisi andmeid otsides üldiste vastuste laviini alla. Paar aastat tagasi, maailma teises otsas elades, leidsin ennastki sellisest lollist olukorrast, et niisama otsimine enam tulemusi ei andnud. Võimalusi oli palju, kuid info oli vaja kiiresti kätte saada.

Täpsemalt olin olukorras, kus üürisin maja ning omanik ähvardas peale lahkumist kohtusse anda. Süüdistused olid umbmäärased ja otsitud, kuid immigrandina võõras riigis ei osanud ma esialgu ööd ega mütsi mõelda. Austraalia seadused on teistsugused ning piirkonniti erinevad, mistõttu kaevasin välja foorumi, kus tegeleti justnimelt majutusprobleemidega.

Kirjutasin detailse jutu oma olukorrast ning jäin närviliselt ootama. Üllatuslikult ei olnudki enamik vastused stiilis, loll välismaalane, kobi minema siit, vaid väga abivalmid ning informeerivad. Pika jutu peale sain kinnitust oma eelaimdusele, et majaomanik lootiski minu teadmatuse peale, hirmutades suurte sõnade ja seadusparagrahvidega, mis tegelikult tol hetkel mitte mingit kandepinda ei omanud. Olin immigrant, kelle pealt loodeti kiire raha teenida.

Arutelus lõi kaasa igat masti inimesi, küll samasuguseid välismaalasi, kellele oldi üritatud mingeid veidrad süüdistusi kaela määrida, kui ka spetsialiste, kes teenisid leiba taoliste probleemide lahendamisega. Üks isegi pakkus, et kui asi peaks tõesti kohtusse minema, võib ta aidata mul advokaadi muretseda. Asi lahenes õnneks ilma selleta, majaomanik kadus kiiresti silmapiirilt, kui mõistis, et ega ma niisama raha tema poole loopima ei hakka.

Ilma targemate inimesteta, kes igal sammul mulle abiks olid oma paremate teadmiste ja kogemustega, oleksin ilmselt saba jalge vahele tõmmanud ja rahakotti tühjendanud. Siiski, sain üle hirmust hädas olles abi küsida ka täiesti võõrastelt ning tean, et õigesse kohta pöördudes saan vähemalt suunavaid vastuseid, kui mitte tervet lahendust oma probleemile.

No comments:

Post a Comment